2014. május 5., hétfő

a z e l fel e d e t t h á z i a s s z o ny


Ezt alex nem gondolhatta komolyan. Sosem
Vette jónéven, ha megkértem rá,
a feltekerést.
Ez agyrém, szívem, bízd valaki másra.
Kezet mosott és ment aludni.
De a dühe már térdig ért, mire
Észrevettem, a dolgok
Mire készülnek ellenem.

Betört a fal. Vagy a fejem.
Sokat vagyok itthon, nem
Emlékezhetem minden mozdulatra.
alex kérte végül, kössem meg
az anyjának karácsonyra azt a
kis fehér mellényt.
engedelmesen feltekert.
szinte beesteledett addig,
mire leültem.
a behúzott
függönyök homályában hirtelen
álmosság jött rám. aztán
a fal eltörött, a fejem meg,
hirtelen -
alex kérdezte, bekiabálva:
szívem, jól vagy,
elkezdted már a pulóvert?

mit válaszolhattam volna neki.

alex elment. az aftershave illata
beszüremkedett a kulcslyukon.
suhintás vagy dőlés volt-e,
a tűzoltók mondják meg.
a fonalam nélkül láthatatlan vagyok.
nem tudom, visszakaphatom-e,
valaha is.
alex, ha mondjuk, nem jön vissza,
várnom kell jövő karácsonyig.





A szöveget a fotó ihlette.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése